۱۴۰۰ جمعه ۲۷ فروردين
صفحه اصلی
پورتال اصلی راه آهن
Russian
English
*
دوباره تلاش كنيد
صفحه اصلی
خدمات
دولت الکترونیک
دستور العمل بروز رسانی تارنما
سامانه ارتباط مردمی دولت(سامد)
خدمات شناسه دار
راهبرد مشارکت
خدمات دولت الکترونیک
بیانیه حریم خصوصی
بیانیه سطح توافق خدمات
سامانه مدیریت خدمات دولت
سامانه میز خدمت
خدمات الکترونیک دستگاه
خدمات مسافری
موقعیت و جانمایی(قطار،آژانس،ایستگاه)
ساعت حرکت قطارها
اپلیکیشن قطار من
خرید اینترنتی بلیت شرکت رجا
خرید اینترنتی بلیت شرکت سفیر ریل
خرید بلیت از سامانه فروش تلفنی
پیگیری و ثبت اولیه مشخصات آژانس
خدمات باری
سایر خدمات
پرتال سازمانی
صدور بلیت اداری
تکریم ارباب رجوع و کارکنان
ثبت و پیگیری درخواست سرمایه گذاری
آموزش کارکنان
LMS
سیستم جام
مدیریت فرایندها
ملاقات عمومی
پیگیری شکایات
سوالات متداول
پیوندها
پورتال مقام معظم رهبری
نهاد ریاست جمهوری
مجلس شورای اسلامی
ارتباط با ما
ارتباط مستقیم با مدیرکل
کانال های ارتباطی
معرفی مدیر کل
مهرداد انصاری
مدیر کل راه آهن فارس (شیراز)
سوابق تحصیلی و آموزشی :
کارشناسی مهندسی عمران
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی- استراتژیک
گذراندن بیش از 1600 ساعت دوره آموزشی در حوزه های تخصصی ریلی ، فنی و مدیریتی
برخی دوره های آموزشی سپری شده:
دوره کارشناسان ویژه خط
حمل کالاهای خطرناک
خصوصی سازی و برنامه ریزی
مدیریت تعمیر و نگهداری مکانیزه
دوره ICDL
آشنایی با ماشین آلات مکانیزه
آشنایی با ماشین اندازه گیری خطوط
آموزش سیار خط و ابنیه
شناخت و نگهداری ابنیه فنی
ارتقاء آموزش سیر و حرکت خط و ابنیه فنی
آشنایی با کالیبراسیون استابلیزر
اتوکد
مقررات حریم راه اهن
پیشرفتهای اخیر در مهندسی پل
اموزش خصوصی سازی و برنامه ریزی
سیستم چک لیستهای کمیسیون سوانح
سوابق علمی و تحقیقاتی :
- تدوین گزارش تحلیلی و مقاله و تحقیق و ارائه گزارش در خصوص ؛
-توسعه خطوط ریلی حومه شهر شیراز
-توسعه صنعتی استان با محوریت ریلی
-شناسایی روشهای درآمدزایی در راهآهن استان فارس با هدف شناخت فرصتهای سرمایهگذاری
-افزایش سرعت و کاهش زمان سفر
-راهکارهای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف برق در ایستگاه های راه آهن ناحیه فارس
-طرح توجیهی احداث نیروگاه خورشیدی
-مطالعه و برنامه ریزی جامع حمل و نقل فارس با محوریت ریل
-تعیین مهمترین مسیر حمل و نقل حومه ای با مطالعه و تحقیق کل مسیر ها
-شناسایی جوش های معیوب با استفاده از تکنولوژی های نوین و تست های غیر مخرب
-رفع مشکل افتادگی گوشه پل ها با روش های نوین بدون ایجاد خلل در شرایط بهره برداری
-شناسایی و جذب بار توسط راه آهن با در نظر گرفتن خطوط موجود و در حال احداث (شیراز-گل گهر/ شیراز- عسلویه-بوشهر/ شیراز- اهواز/ یزد-اقلید)
-اقدامات توسعه ای ایستگاه تله زنگ
-بررسی حمل و نقل ریلی محور جنوب ، با تمرکز بر اداره کل راه آهن زاگرس
-علل کاهش مسافرین قطارهای مسافری محلی و حومه ای
-بررسی افزایش ظرفیت با طراحی و جانمایی دو ایستگاه در اداره کل زاگرس
-تدوین سند برنامه راهبردی اداره کل راه آهن فارس
-مدرس مرکز آموزش راه آهن هرمزگان،فارس و زاگرس
-ارائه مقاله تحت عنوان مناطق ماسه گیر در راه آهن هرمزگان
-ارائه مقاله تحت عنوان سیر و حرکت ایمن در راه آهن هرمزگان
-عضو انجمن مهندسی حمل ونقل ریلی ایران
-عضو انجمن مهندسی حمل ونقل ایران
-نظارت بر طراحی بندرخشک شیراز
-برگزاری همایش شهرسازی ریل پایه
-برگزاری نخستین همایش سرمایه گذاری ریلی در فارس
-برگزاری همایش توسعه استان فارس با محوریت حمل و نقل ریلی
سوابق شغلی :
الف) جهاد سازندگی 1373 نقشه بردار پروژه راهسازی
ب) پروژه خط لوله نفت 1374 : مدیریت امور ساختمانی پروژه لوله انتقال نفت
ج) پلیس راه آهن و ترخیص کالا (پست ) 6-1375
د) طی مدارج سازمانی در راه آهن ؛ کاردان آموزش ، مسئول امور ساختمانی ، نقشه بردار ، معاون حوزه خط ،رئیس حوزه خط ، معاون اداره خط ، کارشناس نظارت خط ،
کارشناس مسئول نظارت خط ، رئیس گروه نظارت خط ، سرپرست اداره کل راه اهن فارس ، مدیرکل راه آهن فارس ، مدیرکل راه آهن زاگرس
ه) اداره کل راه آهن هرمزگان (بندرعباس تا بافق یزد 1377-1387)
مدیریت ،اجرا و نظارت بر:
1) افزایش تعداد خطوط وتطبیق آن و جابجایی سوزنها ، با طراحی جدید دوخطه و سیستم علائم CTC ایستگاههای؛ گل گهر، سیرجان ، خاتون آباد ، میمند ، اضطراری 16 ، چوران
2) دوخطه بافق تا سیرجان 250 کیلومتر
3) زیرسازی و روسازی خط منطقه ویژه سیرجان
4)بهسازی خط بافق الی سیرجان در بلاکهای بافق- اضطراری 26 ؛اضطراری 25 -جنت آباد - بیاض
5)نصب و راه اندازی ایستگاههای اضطراری 22 ، چوران ، اضطراری 16
6)جانمایی و راه اندازی بلاک میانی احمد آباد -میمند
7)افزایش تعداد خطوط معدن گل گهر
8)عضویت و جانشینی کمیته بهره وری و حضور در کمیسیون ناحیه به عنوان نماینده کمیته
9)عضویت در کمیسیون ناحیه، عضویت در کمیسیون تحویل گیری و تعیین سرعت محور
10)اجرا و نظارت بر تمامی پروژه های اجرایی و نگهداری خط از بافق- تزرج
11) تاسیس واحد آموزش هرمزگان
و) مدیر کل راه آهن فارس 1388-1395
طرحها و پروژه های اجرا شده:
1) اجرا و نظارت بیش از 150 پروژه یا طرح و فعالیت در راستای راه اندازی (بنیان گذاری) و ارتقاء جایگاه راه آهن فارس
2)تکمیل ، احداث و بهره برداری از ایستگاهها ، مساجد، راههای دسترسی ، برق رسانی آب رسانی ، اتصال شبکه های اینترانت و IT و ارتباطی و رادیویی ؛
سکوها ،و ..... در ایستگاههای 23 گانه محور خصوصا" شیراز ، سیوند ، سعادت شهر ، پاسارگاد ، قادرآباد ، شهید آباد ، صفاشهر ، خرم بید ، بیدبیدک ، اقلید ، آباده ،
صغاد ، شورجستان
3)پیگیری افزایش قطارهای مسافری از 4 رام در هفته به 28 رام در هفته با راه اندازی قطار فدک و قطارهای با کیفیت به جای قطارهای بی کیفیت
4)پیگیری اجرای اتصال خطوط محورهای جدید ،صنعتی و خطوط آنتنی ، اقلید –یزد و شیراز -گل گهر و شیراز -بوشهر و اقلید – یاسوج و شیراز- داراب
5)مدیریت و نظارت بر پروژه های ناوگان ،ساختمان، ارتباط اعم از تعمیرات ، سینی دوار ، راه اندازی و تجهیز قطار نجات فارس به خودروی امداد و نجات و جرثقیل ،
بولدوزر و تجهیزات لازم
6)استقرار تمامی واحدها و ادارات از صفر تا صد یک اداره کل و پلیس راه اهن فارس ( که دارای حدود 20 واحد مستقل می باشد با بیش از 150 پروژه ) وتجهیز کلیه
واحدها و ادارت مربوطه به سخت افزار و نرم افزار و جذب و توسعه منابع انسانی و استقرار شبکه های ملی و اینترانت ریلی اعم از اتاق سرور شامل یک سوئیچ جهت
مدیریت اصلی شبکه فایروال روتر اتاق سرور دوربین ها و سرور ها ، سروراتوماسیون اداری گراف اینترنت دامین کنترلر انتی ویروس تجهیزات تکمیلی مانند ذخیره ساز
شبکه و مودم های ارتباطی دستگاههای حضور و غیاب نرم افزار کتاب ما و ....
7)تکمیل خطوط و سوزنهای ایستگاههای 23 گانه و 500کیلومتر بلاک اعم ازجوشکاری و رلواژ و افزایش سرعت از 15 کیلومتر به 140 کیلومتر بر ساعت
8)واگذاری 100 درصد موارد تعیین شده توسط شرکت به بخش خصوصی و استقرار پیمانکاران
9)راه اندازی 2 قطار نمادین بوم گردی(شیراز-پاسارگاد) با حضور مسئولین استان
10)پیگیری اخذ مجوزها و معرفی سرمایه گذار احداث بندر خشک شیراز و تعدادی سرمایه گذار درحوزه خطوط آنتنی و بارانداز
11)عضویت در کمیسیون گردشگری ؛عضویت در شورای برنامه ریزی ؛عضویت در کمیسیون صادرات استان ؛عضویت در شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران
، عضویت در کمیسیون آمایش سرزمین فارس ،عضویت در کمیسیون توسعه حمل و نقل ریلی فارس
12)جانمایی و تدوین برنامه های اتصال به مترو و فرودگاه و ترمینال و احداث جاده های دسترسی
13)احداث سوله جرثقیل اباده ، انبار سوخت ، خط اب گیری ، احداث نخستین واحد اورژانس در ایستگاه شیراز با اعتبارات وزارت بهداشت و دهها پروژه با اعتبارات جاری
برای افزایش ایمنی و خدمات
14) راه اندازی کامل سیستم های رادیویی وارتباطی ترانک بیسیم تلفن تصویری، برقراری سیستم های نظارت تصویری بر پایه شبکه wan راه آهن، نصب و راه اندازی
تجهیزات باقی مانده از فاز 3 دیتا و پارتی لاین تصویری، پیگیری جهت اتصال شبکه رادیویی به ترانک سراسری راه آهن، ایجاد شبکه داخلی اداره ارتباط و مرکز تلفن خودکار،
نصب و راه اندازی ضبط مکالمات رادیویی و ترانک در تمام ایستگاهها، بهینه سازی سیستم سوختگیری ایستگاه آباده ،احداث چاله سرویس در ایستگاه شیراز، بهسازی و تجهیز
فونداسیون جک بالابر لکوموتیو در ایستگاه شیراز،احداث خط شارژ و آبگیری ایستگاه شیراز، احداث خط آبگیری ایستگاه شهرضا، احداث سایه بان و پارکینگ ایستگاه شیراز،
احداث پست بازدید آباده، احداث دوش آبگیری آباده، احداث توقفگاه مرودشت
15)نظامهای مدیریتی اجرا شده در فارس:
الف) سیستم مدیریت عملکرد
ب) سیستم سنجش رضایت مشتریان مبتنی بر استاندارد ISO 10004:2012
پ) سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان مبتنی بر استاندارد ISO 10002:2014
ت) سیستم ایمنی و بهداشت شغلی مبتنی بر استاندارد OHSAS 18001:2007
ث) نظام آراستگی در محیط کاری (5S)
ج) سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015 (در مرحله پیادهسازی)
ح) سیستم مدیریت کیفیت در آموزش مبتنی بر استاندارد ISO 10015:1999 (در مرحله پیادهسازی)
خ) سیستم مدیریت زیست محیطی مبتنی بر استاندارد ISO 14001:2015 (در مرحله پیادهسازی)
د) سیستم نظام پیشنهادات
ذ) سیستم داشبورد مدیریتی
ز) مدیر کل راه آهن زاگرس اسفند 1395 لغایت 3مهر1398
طرحها و پروژه های اجرا شده:
1) اجرا و نظارت بیش از 100 پروزه یا فعالیت در جهت افزایش ایمنی ؛ بهره وری ؛ رضایت مندی مردم ، افزایش ظرفیت و...
2)بازسازی 45 کیلومتر خط بعد از 60 سال با 40 کیلومتر قوس و ترانشه و دره و پل و نوسازی 30 کیلومتر خط جمعا" 75 کیلومتر در یکسال
بازسازی بلاک تنگ 7 -تنگ 5 بازسازی تنگ 5 -تله زنگ
بازسازی تله زنگ –شهبازان نوسازی اندیمشک – سبزاب
نوسازی سبزاب –شوش
3)شناسایی و زمینه سازی برای ایجاد توسعه حمل و نقل و بارگیری باافزایش خطوط سیلوی اندیمشک
4)افزایش یک رام قطار محلی اندیمشک- دورود و برعکس و پیگیری جایگزینی قطار فدک با قطار درجه 3
5) پیگیری و اخذ مجوز و اعتباراستانی اجرای پروژه های پدافندی برای مدیریت بحران؛
6)احداث جاده دسترسی اندیمشک- گل محک
7)پیگیری احداث جاده مازو شهبازان و آب رسانی و اتصال به شبکه برق تعدادی از ایستگاههای شمالی
8) اجرای پروژه های افزایش خدمات و ظرفیت و افزایش ایمنی بیش از 30پروژه ساختمانی اعم از؛
-نوسازی و تجهیز و تکمیل پروژه سه خطه تله زنگ اعم از زیرسازی و روسازی خط و سوزنها ،سکو، مسجد، درزینخانه، علائم الکتریکی + احداث مسجد دوکوهه+بازسازی
مساجد و سکوهای تعدادی از ایستگاهها، تاسیس موزه ریلی زاگرس، احداث خیابان و فضاهای سبز منازل سازمانی، احداث 7 سکوی نیم ایستگاهی طول خط، احداث
آسانسور زیرگذر شوش و....
- راه اندازی نخستین واحد امداد و نجات ریلی در ایران با مشارکت هلال احمر
-پیگیری اخذ مجوز و احداث بندر خشک اندیمشک
-تکمیل و راه اندازی سیستم رادیو ترانک
-احداث سینی دوار اندیمشک و تکمیل خطوط اطراف سینی شوشتر و اندیمشک
-اصلاح و طراحی اسلب تراک و سیستم علائم خط یک اندیمشک
-پیگیری و نظارت بر طرح توسعه ایستگاه اندیمشک توسط مشاور و پیگیری جذب دانشگاه چمران به عنوان مشاور سرمایه گذاری
-نصب دوربین های مدار بسته نظارت تصویری محور
-بنیان گذاری کمیسیون زیربنایی در زاگرس و کمیته های متعدد برای توسعه منابع انسانی
7) نظامهای مدیریتی اجرا شده در زاگرس:
الف) سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد9001:2015ISO
ب)سیستم سنجش رضایت مشتریان مبتنی بر استاندارد 10004:2012ISO
ج)سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان مبتنی بر استاندارد 1000214:20ISO
د)سیستم مدیریت کیفیت در آموزش مبتنی بر استاندارد 10015:1999ISO
ز)سیستم مدیریت عملکرد و سیستم مدیریت دانش
پست الکترونیک:
ansari_m1@fars.rai.ir
اطلاعات تماس :
071-36200336
1398/07/03
Powered by
Dorsa
Portal